Tehokkaimman hyödyn digitalisaatiosta yritys saa silloin, kun yrityksen johto osallistuu aktiivisesti asiakaskohtaamiseen. Näin selviää Sveitsiläisen johtamiskorkeakoulun IMD:n teettämässä tutkimuksessa. Samaan tulokseen tulivat myös Sofigaten Timo Savolainen ja Kati Lehmuskoski, jotka haastattelivat kymmentä johtajaa, jotka ovat tehneet omissa organisaatioissaan onnistuneen digitaalisen siirtymän.
Johtajien suora kontaktointi asiakkaisiin antaa realistisen kuvan siitä, mitä asiakkaat haluavat ja mihin suuntaan tuotteita tulisi kehittää. Sosiaalinen media on hyödyllinen työkalu lähestyä asiakkaita ja tehokas tapa hankkia kehitysideoita omaan toimintaan. Olettamuksiin pohjautuva tuotekehittäminen tuntuu vanhanaikaiselta ratkaisulta, jos yrityksellä on myös mahdollisuus suoraan asiakaskohtaamiseen digitalisaation avulla.
Lähde: www.talouselama.fi