Puutavaran kaupankäynnissä otettiin suuri askel kohti digitalisaatiota, kun isojen metsäalan toimijoiden yhtiö Suomen Puukauppa Oy julkaisi uuden Kuutio.fi -palvelunsa. Kuution tähtäimenä on saattaa metsänhoitoyhdistykset, puunostajat sekä metsänomistajat vaivattomasti samalle foorumille. Palvelu helpottaa huomattavasti alan tekijöiden verkostoitumista sekä kaupankäyntiä.
Digihankkeen toteutus onnistui erinomaisesti, sillä Suomen Puukaupan hallituksen puheenjohtajan Juha Ojalan mukaan hankkeen kehityksessä pysyttiin aikataulussa, alitettiin budjetti ja saatiin lisäksi toimiva järjestelmä. Kuutio.fi:n kehityskustannuksiksi lasketaan 1,5–2 miljoonaa euroa.
Lue koko juttu: https://www.kauppalehti.fi/uutiset/puukauppa-loikkasi-kohti-digiaikaa—sahkoinen-kauppapaikka-avautui/UE2ZVfv4