Digitaalisuuden merkitys on kotimaisissa metsäyhtiöissä kasvanut liiketoiminnan kokonaisvaltaisessa kehittämisessä sekä uudenlaisten liiketoimintamahdollisuuksien löytämisessä. Ohjelmistoyritys Tiedon kyselytutkimuksen mukaan myös mobiiliratkaisuihin panostaminen jatkuu ja esineiden internetin mahdollistamilta uusilta sovelluksilta odotetaan paljon. Big datan taas toivotaan parantavan analytiikkaa.
Tutkimukseen osallistuvien yritysten digitaalinen kehitys keskittyy tällä hetkellä liiketoiminta- ja it-prosessien parantamiseen, mutta toisaalta tulevaisuuden haaste on saada tietotekniikan perustoiminnot kasvattamaan tehokkuutta ja tuottavuutta. Liiketoimintaprosessien digitaalinen uudistaminen nähdään suurena potentiaalina etenkin puunhankinnassa, lopputuotteiden myynnissä ja asiakaspalvelussa.
Lue koko juttu: http://www.maaseuduntulevaisuus.fi/metsä/tutkimus-digitaalisuuden-merkitys-on-kasvanut-suomalaisissa-metsäyhtiöissä-1.187403